Važnost odnosa u radu s korisnicima

objavljeno: 09. studenog 2017., autorica teksta: Maja Vidaković

Bilo kakva sportska izvedba ovisi o mnogo faktora, ali jedan od najvažnijih je odnos trenera/instruktora i korisnika, sportaša ili tima. Odnos se stvara vremenom ukoliko se u njega ulaže, a za uspješan odnos potreban nam je pravilan pristup i komunikacijske vještine. No zašto bismo uopće trebali ulagati u odnos?
U prvih mjesec dana rada tehnike daju 100% rezultata, jer odnos još nije formiran. U narednih godinu dana, odnos dobiva na važnosti i ima sve značajniji utjecaj na sportsku uspješnost iako su tehnike (alati) još uvijek vrlo bitni. Međutim, što nakon duljeg rada? Korisniku ili sportašu su i dalje važne tehnike, međutim omjer važnosti se bitno mijenja te tada odnos postaje iznimno važan prediktor rezultata, neovisno o alatima koje trener koristi.

Maja Vidaković - predavanje u Instructusu
Maja Vidaković - predavanje u Instructusu

Istraživanja su pokazala da sportaši koji imaju bolji odnos s trenerom ističu veće zadovoljstvo iskustvom, ali i imaju bolju izvedbu. Drugim riječima, postaju sve bolji i zadovoljniji vježbanjem. Isto tako, u jednom su istraživanju zaključili da su Olimpijci ispunili ili nadmašili očekivanja za te Olimpijske igre ukoliko su imali zdravi odnos s trenerom temeljen na povjerenju, uspješnoj komunikaciji i detaljnom planu natjecanja. Također, odnos s trenerom je povezan s uživanjem korisnika u sportskoj aktivnosti, vjerom u vlastite sposobnosti i percepcijom spremnosti za budući uspjeh.
Dakle, stvaranje dobrog odnosa ima višestruke dobrobiti za korisnika, a ukoliko je korisnik zadovoljan, veća je šansa da će ostati kod istog trenera. No, što je uopće dobar odnos i kako ga prepoznati?

Ključni faktori dobrog odnosa uključuju bliskost, zajedničku perspektivu, dijeljenje te razumijevanje i prihvaćanje. Bliskost se odnosi na osjećaj da je treneru stalo do korisnika i korisniku do trenera, da se međusobno cijene te da postoji međusobno povjerenje. Zajednička perspektiva znači da trener i korisnik imaju zajedničke ciljeve te da im se vrijednosti i uvjerenja poklapaju, a razvijaju se kroz otvorenu komunikaciju. Dijeljenje se odnosi na dijeljenje stručnih znanja i važnih informacija, ali i na dijeljenje informacija o sebi te svojim osjećajima i potrebama. Važno je da u dijeljenju sudjeluju i trener i korisnik, ali naravno sve u skladu s granicama osobnog i profesionalnog odnosa. Na koncu, razumijevanje i prihvaćanje se odnosi na odabir prikladne reakcija na potrebe, želje i probleme druge osobe.
Treneri koji žele ostvariti pozitivan i kvalitetan odnos sa svojim sportašima trebaju pokazati empatiju i razumijevanje. Trebaju prihvaćati, podržavati i poštivati svoje korisnike, kao i druge ljude u svojoj okolini. Pristupačni i zainteresirani treneri će lako zadržati postojeće korisnike i privući nove jer se ulaganje u odnose višestruko isplati.

Pratite nas na Facebooku:

Kontaktirajte nas

Trenutno nismo on-line. Pošaljite nam poruku i javiti ćemo Vam se e-mailom u najbržem mogućem roku. Hvala

Not readable? Change text.

Start typing and press Enter to search