Imate problema s lošim držanjem? Kako vježbati? (1.dio)

objavljeno: 25. ožujka 2019.

Autor teksta: Tonći Mašina

Tjelesno vježbanje osoba s posturalnim tegobama temelji se na poznavanju uzroka njihova nastajanja. U nastojanjima da proizvede zadani funkcionalni ishod, tijelo se prilagođava što dovodi do mišićne neravnoteže, narušene funkcionalnosti pokreta te posljedično do lošeg držanja, sindroma prenaprezanja, boli, odnosno ozljede.Mišićna neravnoteža je stanje u kojem postoji neravnoteža u mišićnim skupinama u kinetičkom lancu pri čemu su pojedini mišići skloni skraćivanju, a drugi slabljenju.Skraćeni i oslabljeni mišići narušit će optimalnu posturu i normalne obrasce kretanja te će zbog narušene biomehanike kretanja doći do postupne degeneracije pojedinih struktura sustava za kretanje.

Tjelesno vježbanje s ciljem smanjivanja navedenih tegoba sastoji se od primjena različitih tehnika vježbanja i korištenja pomagala u programima vježbanja od kojih svaka ima odgovarajuću primjenu.

 

  • Tehnike inhibicije podrazumijevaju različite tehnike smanjivanja prekomjerne mišićne napetosti kao što su tretiranje bolnih točaka u zategnutim mišićnim snopovima kroz „trigger point“ masaže uz korištenje različitih pomagala („thera cane“, pjenasti valjci, loptice…).
  • Tehnikama istezanja skraćene mišiće koji su prethodno obrađeni tehnikama inhibicije, istežemo kako bi ih ciljanim vježbama istezanja vratili u optimalnu duljinu i omogućili poboljšanje i povećavanje opseg pokreta u pojedinom zglobu. Moguća je primjena aktivnog, pasivnog te PNF istezanja kao i kontrolirana višekratna postizanja određene amplitude pokreta (dinamičko istezanje).
  • Mišićna izdržljivost-izolacijske tehnike, sastoje se od vježbi jakosti za oslabljene mišiće primjenjujući izometrijske mišićne kontrakcije. Pri izvođenju dinamičkih vježbi tempo izvođenja pokreta polagan je s produženom svjesnom mišićnom kontrakcijom s broj ponavljanja veći od 15 puta. Kod osoba koje su tek krenule u program vježbanja broj ponavljanja iznosi 8-10 puta.
  • Funkcionalne vježbe važno je uvrstiti u program vježbama kako bi se kod osobe uspostavila optimalna mišićna kontrola. Vježbe u rad uključuju čitav kinetički lanac u pravilnom obrascu kretanja izvodeći višezglobne, višeravninske, unilateralne i proprioceptivne vježbe.
Kontaktirajte nas

Trenutno nismo on-line. Pošaljite nam poruku i javiti ćemo Vam se e-mailom u najbržem mogućem roku. Hvala

Not readable? Change text.

Start typing and press Enter to search