Kad smo prestari za rekreaciju? Nikad!

objavljeno: 11. prosinca 2019.

Autor teksta: prof.dr.sc. Vesna Kušec, dr.med.

Nikad nije kasno započeti i ustrajati u dobrim navikama redovitog vježbanja i rekreacije. Vrlo je važno uspostaviti navike redovitog vježbanja, najbolje u djetinjstvu i u mladosti, ali zdravstvena korist ne izostaje u odraslih i višestruko punoljetnih osoba.

U djece i mladih redovita fizička aktivnost je preduvjet zdravog rasta i razvoja, uz stvaranje navika sudjelovanja u rekreaciji i sportu. Ovo je osobito važno u današnje vrijeme vrlo uvriježenih oblika multimedijalnih zabava koje koriste mladi, koje su sedentarne i višesatne.

U odraslih je rekreacija podjednako važna, i to iz razloga prirodnog procesa slabljenja mišića i smanjenja mišićen mase. Za kvalitetu svakodnevnog života, samostalnost u dnevnim i drugim aktivnostima, očuvanje i osnaživanje mišićne mase je neophodno. Upravo su stoga vježbe snage osobito važne za održavanje i postizanje mišićne mase u odraslih i starijih.

Postoje mnogi objektivni razlozi inaktivnosti, ali je potrebno osvijestiti važnost poboljšanja vlastitog zdravlja i očuvanja mišićne mase redovitom tjelovježbom. Mnogi su dokazi i istraživanja pokazala da rekreacija i tjelovježba doprinose općem dobrom osjećaju vlastitog tijela i zdravlja, raspoloženju, spavanju, tjelesnim i kognitivnim osobitostima.

Obaveze svakodnevnice i nedostatak motivacije su neki od razloga neaktivnosti. Uključivanje u rekreacijske i športske grupe ili centre znatno doprinosi stvaranju dobrih i zdravih novih navika pod vodstvom educiranog trenera u okviru strukturiranih i organiziranih programa. Dodatni “bonus” je upoznavanje novih ljudi i stjecanje novih prijatelja u nekom drugom okruženju od našeg uobičajenog. Na taj način vježbanje i rekreacija postaje zabava i relaksacija u svakodnevnici, susretanje prijatelja i dio dana koji smo posvetili samo sebi.

Primjer da nikad nije kasno započeti s rekreacijom iz ovog članka je o gosp. Fauja Singh-u koji je započeo s trčanje u 84 godini života i istrčao svoj prvi maraton u 89 godini. Nastavio je tim tempom, sudjelovao u još 7 maratona i trčao u dobi od 100 godina!

Ne, nikad nije kasno za dobre navike rekreacije i tjelovježbe.

https://www.theguardian.com/lifeandstyle/shortcuts/2019/dec/03/why-do-people-think-41-is-too-old-to-exercise-its-a-perfect-time-to-start

Kontaktirajte nas

Trenutno nismo on-line. Pošaljite nam poruku i javiti ćemo Vam se e-mailom u najbržem mogućem roku. Hvala

Not readable? Change text.

Start typing and press Enter to search