Ujutro smo viši jedan do dva centimetra

objavljeno: 29. ožujka 2020.

Autorica teksta: Renata Dujmović

Kako bi međukralježni diskovi zdravo i ispravno funkcionirali trebaju biti dobro hidratizirani. Njihova jezgra sastoji se od vode koja mu uz vlakna slično ligamentu omogućava pokretljivost, snagu i gipkost.

Tijekom noći dok spavamo i ležimo u vodoravnom položaju naši se međukralježni diskovi obnavljaju i održavaju puneći se vodom jer to zahtjevaju proteini koji u lancima obavijaju jezgru. Hranjiva tekućina iz okolnih tkiva u njih može prodrijeti samo u opuštenom stanju ili

položaju. Dugotrajnije ležanje (ne preporuča se više od 8 sati vodoravnog ležanja) dovodi do “odmicanja” diskova kako bi se opskrbili vodom i na taj način izdužuju kralježnicu. To može biti razlog ukočenosti i nelagodnog osjećaja u tijelu i leđima pri jutarnjem dizanju koji će proći sat/dva nakon ustajanja. Višak vode će izaći iz diskova, a mi ćemo se vratiti svojoj normalnoj visini.

Ne zaboravite tijekom dana održavati kralježnicu uspravnom, trbušne mišiće aktivne, zdjelicu u neutralnom položaju gdje trtična kost upire prema tlu, koljena bez hiperekstenzije i napetosti mišića nogu i stražnjice, ramena postranična s paralelnim lopaticama koje bez napetosti mišića oko njih upiru prema tlu, uzdignutim prsima, glava zajedno s bradom paralelna s tlom.

Kontaktirajte nas

Trenutno nismo on-line. Pošaljite nam poruku i javiti ćemo Vam se e-mailom u najbržem mogućem roku. Hvala

Not readable? Change text.

Start typing and press Enter to search