Redovito vježbanje je korisno za mentalno zdravlje

objavljeno: 16. kolovoza 2018.

O mnogim koristima tjelesne aktivnosti i vježbanja smo već pisali na našim mrežnim stranicama. Sad želimo podijeliti s našim članovima najnovije istraživanje o dobrom učinku rekreacije na mentalno zdravlje koje je prikazao BBC News.

https://www.bbc.com/news/health-45116607

U velikoj studiji provednoj u SAD na 1,200.000 odraslih ispitanika je ustanovljeno da redovito vježbanje u trajanju od 45 minuta 3-5 puta tjedno koristi mentalnom zdravlju. Ovi rezultati su također pokazali da više vježbanja nema povoljan učinak.

Tjelovježba koja se pokazala u ovom istraživanju korisnom su grupni sportovi, vožnja bicikla i aerobik. Također je nađeno da su svi oblici tjelesne aktivnosti korisni za mentalno zdravlje, nezavisno od životne dobi i spola, a to uključuje i obavljanje kućnih poslova i igre s djecom. Sudjelovanje u grupnim sportovima smanjuje ujedno osjećaj samoće, izoliranosti i depresije.

Ova studija je provedena na do sad najvećem broju ispitanika i objavljena je u uglednom časopisu Lancet Psychiatry Journal. Ishodi ovog istraživanja, međutim, ne omogućuju zaključivanje da je tjelovježba i razlog dobrog mentalnog zdravlja. Iz prethodnih istraživanja je poznato da je nedostatna fizička aktivnost uzrokom slabijeg mentalnog zdravlja, ali i jedan od simptoma.

Najbolji učinak je nađen kad su ispitanici vježbali 30-60 min svaki drugi dan. Obzirom na učestalost vježbanja, smatralo se da više tjelovježbe ima bolji učinak, ali ovo istraživanje to nije potvrdilo.

Osim učinka na mentalno zdravlje, poznato je da tjelovježba smanjuje rizik pojave infarkta, moždanog udara i šećerne bolesti.

pripremila: prof.dr.sc. Vesna Kušec, dr.med.

Pratite nas na Facebooku:

Kontaktirajte nas

Trenutno nismo on-line. Pošaljite nam poruku i javiti ćemo Vam se e-mailom u najbržem mogućem roku. Hvala

Not readable? Change text.

Start typing and press Enter to search